seznam článků

FOTOGALERIE 1

FOTOGALERIE 2

Pátek 25.11.2005 - Cesta do Prahy

A je to tady. Ve 12:15 odjíždím autobusem společnosti Capital Express za 290 korun do Prahy a na Florenci jsem v 17:55. Potřebuji se dopravit k Radimovi. Nastupuji na metro B směr Černý most a vystupuji na zastávce Hloubětín odkud pokračuji tramvají č. 3 na konečnou Lehovec, kde už mě čeká Radim. Jdeme k němu na byt, kde bydlí v podnájmu ještě s několika lidmi. Každý má svůj pokoj. Ještě chvíli kecáme a potom jdeme spát.

Sobota 26.11.2005 - Let do Moskvy a Bangkoku, vnimanje, vnimanje

Tak už je to tady – nevěřil jsem, ale letištní hala mě přesvědčila: letím do Thajska. Ranní vstávání v pět hodin není nic moc. Z Lehovce, kde Radim bydlel se přesouváme na letiště v Ruzyni. Letadlo nám poletí v 10:55.
Odbavení probíhá bez zádrhelů. Při vystavování palubních lístků zároveň odbavují i naše bágly. Tím, že nemáme vízum do Ruska, jedou naše bágly bez našeho vlivu až do Bangkoku.
palubni listek Praha - Moskva
Nastupujeme do letadla a letíme. Letíme s Rusy (Aeroflot) do Moskvy a pak už Bangkok. První zpoždění máme už v Praze, místo v 10:55 startujeme až v 11:15. Do Moskvy, na letiště Sheremetyevo jsme přiletěli podle plánu v cca 15:30 moskevského času (u nás je o dvě hodiny méně). Letěli jsme letadlem Airbus A320-200. Let z Prahy je pohoda. V letadle sedíme na trojce u okýnka vedle jednoho Rusa. Nastává první trapas. Radimovi se do zavazadlového prostoru vylila Kofola z domu, takže spolucestujíci Rus se netvářil zrovna nadšeně, ale naštěstí to přešel stroze s jednou holou větou, že to bylo z jeho batohu ;-). Na letu do Moskvy mě vlastně ještě zaujala věta obsluhujícího personálu do palubního rozhlasu: "Vnimanje, samaljot nachoditjsa v zone turbulenciji", pro "neruštináře" volný překlad: "Pozor, letadlo se nachází v zóně turbulencí". No, naštěstí to nebyla žádná hrůza... K jídlu dostáváme pečivo, sýr, salám, vejce, ovocný salát, čaj a džus.
Přistáváme v Moskvě, je zataženo a +1°C. V Moskvě se hned cpeme k východu Transit. Na přestup máme 8 hodin, to znamená času dost, abychom si prohlédli letiště v Moskvě. Na to jak nás všichni odrazovali, nemůžu říct ani půl špatného slova. Asi jediná věc, kterou bych letišti vytknul je, že je v čekací hale málo míst k sezení, a tak každý sedí, kde může. V 18 hodin jdeme na odbavení, taková kuriozita, při bezpečnostní kontrole se musíte dokonce zout, nezávidím personálu ten odér. No ale co se dá dělat, bezpečnost je bezpečnost.
palubni listek Moskva-BKK
Nastupujeme do velkého letadla IL-96-300 opět ruských aerolinií. A letíme. Odlet ve 23:35. Letíme na východ, naproti slunci. Čeká nás předlouhý let, v neděli ve 12:15 (místního času) máme být na místě. V letadle sedíme opět u okna a po dvou, jinak jsou místa po třech a dokonce i po čtyřech. Dostali jsme deky, polštář a klapky na oči. Na uvítanou každý dostal víno+nealko a arašídy. Během letu jsme měli 2 jídla. Večer kuřecí maso s tortellinami a salát a ke snídani párek, vaječnou omeletu, tvaroh, pečivo. Během celého letu byli k dispozici nealkoholické nápoje. V noci se snažím usnout, ale daří se mi to jen málo. Moc jsem se nevyspal. Jednak to je nepohodlné a jednak časový posun nám ubral 6 hodin noci. Ještě v letadle vyplňujeme imigrační formulář. Druhý trapas nastal, když Radim v noci šlápnul nějaké slečně na bosou nohu a tím ji vzbudil (asi tam měla kuří oko :-). Cosi zabrblala a za chvíli si chrupkala spokojeně dál. Na snídani jsme dostali párky s vaječnou omeletou, tvaroh a pečivo.