seznam článků
Všechny strany

Cestopis Thajsko, Langkawi, Singapur, Kambodža 2007

Pondělí 29.1.2007 - úterý 30.1.2007 - Cesta do Thajska

Brzo ráno, resp. v noci jedeme vlakem z Ostravy do Brna, kde na autobusovém nádraží Zvonařka přestupujeme na autobus společnosti Tourbus, který nás doveze na letiště do Vídně. Zpáteční jízdenky za 360 Kč jsme měli koupené již předem. Autobus do Vídně odjíždí v 7:30 a na letišti ve Schwechatu jsme v 10:30. Máme otevřený zpáteční lístek, takže nejsme odkázaní na konkrétní datum nebo autobus.
Na letišti Vienna International Airport odbavujeme zavazadla, obě váží dohromady 35 kg. Dovolená hmotnost byla 20 kg na osobu. Letíme s jordánskou leteckou společností Royal Jordanian Airlines, let č. RJ 128 do Ammanu.
0001 letiste Viden
Odlet je ve 13:55. Odlétáme ovšem s hodinovým zpožděním. Letíme pohodlným letadlem Airbus A319. Sedadla jsou po třech, ale sedíme pouze dva, jedno místo je volné, takže mám možnost se dívat i z okna. Máme sedadla 20 B a C. Každý máme svou vlastní obrazovku, kde můžeme sledovat filmy, poslouchat hudbu, hrát hry, sledovat trasu letu. To se mi líbí, to nám ten let hezky utíkal. Během letu jsme dostali oběd, kuřecí maso s rýží a salát. Jídla bylo fakt hodně a bylo dobré a dokonce jsme dostali kovové příbory, žádné plastové jak jsme byli zvyklí z minulosti. Před jídlem ještě roznášeli horké látkové ručníky na utření rukou. Let do Ammanu trval 3:20 hod. Podle plánu jsme měli přistát v 18:15 místního času, ale vzhledem k opožděnému odletu z Vídně jsme přistáli o hodinu později. V Jordánsku je hodinový časový posun oproti našemu (GMT +1 hod). V Ammanu máme mezipřistání na letišti Queen Alia International Airport. V letadle jsme ještě vyplnili imigrační tranzitní kartu. Pokud tranzit trvá déle než 7 hodin, má cestující nárok na ubytování v hotelu. Jelikož máme navazující spoj 0:50 tak na ubytování nárok nemáme. Ale dostali jsme každý poukázku na večeři v letištní restauraci. Dostali jsme krabici a v té bylo pití, zákusek, kuřecí maso na kostičky s rýží a bageta s masem. V Ammanu je malé letiště, takže obchůdky jsme prošli velice rychle a potom tady nebylo co dělat.
Do Bangkoku pokračujeme letem číslo RJ 180 již v úterý 30.1. Odlet měl být v 0:50, ale opět byl opožděn tentokrát o 45 minut. Letíme velkým letadlem Airbus A340, kde jsou sedadla 3-4-3. Dostali jsme místa v 9 řadě uprostřed. Byl tady dostatek místa na nohy. Každý dostal deku, polštář. Ale zklamali mě, jelikož na takový dlouhý let jsme již neměli vlastní obrazovky, pouze byly v letadle velké pro všechny, kde se střídala mapa letu s filmem. Každý jsme dostali sluchátka a mohli jsme si akorát přepínat film nebo hudbu. Na večeři jsme dostali hovězí maso na kostičky s hřibama a rýží, salát, studené jídlo, zákusek, čaj a Johny Walker. Let trvá 8:25. Na chvíli se mi podařilo zavřít oči. Ráno se podávala snídaně. Ve 14:15 místního času  (časový posun GMT +5 hodin) přistáváme v Bangkoku na nově postaveném letišti Suvarnabhumi International Airport. Více informací o letišti najdete zde. Letiště bylo otevřeno v roce 2006 a převzalo všechny lety z bývalého letiště Don Mueang. Na letišti jsme vyměnili první peníze a přešli jsme do 4. patra na domácí lety. V 17:05 máme plánovaný let č. FD3165 z Bangkoku do Krabi se společností Air Asia (cena 589 THB). Odlétáme o 30 minut později. Doba letu je 1:15 hod. Přistáváme na letišti Krabi International Airport.
BKK-Krabi
Jelikož shuttle bus už nejezdil vzali jsme si společně s jednou Němkou taxi do Krabi Town za 350 THB (my jsme platili 200 THB a ona 150). Město se nachází 13 km od letiště. Zavezl nás až před hotel Greenery Hotel, kde jsme měli rezervaci již z domova. Měli jsme dvojlůžkový pokoj s TV, lednicí, větrákem, koupelnu s teplou vodou, ručníky za 600 THB.
0004 Krabi Greenery Hotel 0005 Krabi Greenery Hotel 0007 Krabi Greenery Hotel
Šli jsme se ještě projít po městě, navštívili jsme noční trh na nábřeží, rozložený kolem přístavního mola na řece Krabi. Tady si můžete dát opravdu levné thajské jídlo. Koupili první 2 pohledy po 7 THB a 6 známek po 15 THB, v supermarketu 7eleven, který je v Thajsku velice hojný jsme koupili 3 vody a pečivo za 40 THB.