seznam článků
Weesenstein,Pillnitz,Moritzburg,Drážďany
Drážďany,Wroclaw
Všechny strany

Cestopis Českosaské Švýcarsko, Drážďany, Wroclaw

Pokračování cestopisu Lázeňský trojúhelník

Neděle 13.7.2014 - Ostrov, Tiské stěny

Na snídani jsme šli hned v 8. Byla zatím nejslabší, ale zato měli vynikající čerstvý chleba. Dále tři druhy salámů, plátkový i mazací sýr, máslo, vajíčko na tvrdo, zelenina, jogurty, marmelády, ovoce, müsli, káva, čaj, med.
Karlovy Vary Brezova_hotel St. Michael
Po snídani jsme zaplatili nocleh a vyřešili maily. V 9:15 hodin vyjíždíme. Jelikož jsme si Karlovy Vary stihli prohlédnout včera, jedeme přímo na sever Čech do města Ostrov u Tisé již v oblasti Českého Švýcarska. Venku je slunečno a 22°. Přijíždíme na hotel Ostrov (Ostrov u Tisé 12, Tisá, tel. 475222428, Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ) ve 12 hodin. Pokoje ještě nejsou připravené jelikož měli včera plný hotel (svatba). Je to 4 hvězdičkový hotel v krásném klidném místě obklopený Ostrovskými skálami uprostřed oblasti Labské pískovce v Obci Ostrov u Tisé. Kolem hotelu jsou jezírka s lekníny a kačenkami. V areálu hotelu není telefonní signál. To je klid. Wifi je zdarma k dispozici v celém areálu hotelu a to i na pokojích (bez hesla).
Hotel Ostrov_Ostrov u Tise Hotel Ostrov_Ostrov u Tise_Ostrovske skaly Hotel Ostrov_Ostrov u Tise Hotel Ostrov_Ostrov u Tise Hotel Ostrov_Ostrov u Tise
Dali jsme si hned venku oběd. Martin kuřecí řízek v kukuřičné krustě se salátem Coleslaw za 145 Kč a Plzeňské pivo za 39 a já jsem si vybral konfitovaný hovězí špalek s pyré z kořenové zeleniny a bramborovým gratinem za 205 korun.
Hotel Ostrov_Ostrov u Tise
Máme zde rezervované 3 noclehy. Snídaně stojí 6 eur + večeře minimální konzumace za 19 eur (možno v Kč), tzn. že za oba za 3 dny musíme utratit minimálně 2850 Kč vč. nápojů (mimo snídaně, ty stojí 900 Kč pro 2 osoby na 3 noci), což je pro nás výhodnější, protože si zaplatíme to, co skutečně sníme a vypijeme. Jen bych podotknul, že máme ubytování přes poukazy Holiday Plus. V jiných hotelech je dána třeba 3-chodová večeře, třeba v hodnotě 200 Kč a přitom zaplatíme za ni třeba 20 eur. Parkování u hotelu je zdarma, vstup do wellness a bazénu neomezeně za 99 Kč/den (8-21:00), při pobytu delším než 5 nocí je vstup zdarma. Před půl druhou jsme se ubytovali. Dostali jsme pokoj č. 236 ve 3. patře s menším balkonem a výhledem na Ostrovské skály, které se tyčí v okolí hotelu. V hotelu je samozřejmě výtah. Pokoj je poměrně velký a moderně zařízený. Máme tady dvě postele, dvě křesla, konferenční stolek, psací stůl, komodu, LCD televizi s mnoha programy, varnou konev a zdarma čaje, Nescafé a cukr. Také je tady plný minibar za poplatek. V předsíni je velká šatní skříň se zabudovaným trezorem. Koupelna je moderní s vanou, umyvadlem a toaletou, mýdla, sprchové gely, ručníky a dokonce župany do wellness centra. Snídaně se podávají dole v restauraci od 8 do 10 hodin formou švédských stolů. Na hotelu je také možnost půjčit si kolo a vydat se do okolí.
Vydali jsme se na prohlídku Tiských stěn. Jedná se o skalní město na okraji Labských pískovců. Skály dosahují výšky 613 m. Autem jsme se přesunuli na parkoviště u turistické chaty, kde ja začátek turistického okruhu Velké Tiské stěny. Parkoviště je zdarma. Také je možné začít prohlídku Tiských stěn v obci Tisá, u kostela sv. Anny, odkud je to k druhé pokladně 500 metrů. V pokladně u takové milé paní si kupujeme vstupenky.
Velke Tiske steny_turisticka chata Velke Tiske steny_pokladnaVstupné je 30 Kč na oba okruhy, k tomu každý v rámci vstupenky dostane pohled a pak jsme dostali barevně okopírovanou mapku oblasti s vyznačenými číslovanými a pojmenovanými skalními útvary. Za tu si účtují asi nekřesťanských 25 Kč, protože za dvě vstupenky vč. mapky jsme platili 85 Kč. Zde najdete průvodce Tiskými stěnami.
Tiskesteny
Vzal jsem si trekové hůlky a dobře jsem udělal, protože je tady celkem dost schodů (celkem údajně 950) a pár krkolomných míst. Oba okruhy měří 5 km a jejich prohlídka pomalou chůzí nám zabrala 2,5 hodiny i s malou přestávkou na svačinu. Začali jsme po červené Velkými Tiskými stěnami, kdy se jde většinou po hřebeni s převýšením pouhých 20 metrů. Tady je 56 pojmenovaných skalních útvarů, např. hřib, želva, Napoleonova bota, Krejčovská ulička. Naskýtají se nám výhledy na obec Tisou.
Velke Tiske steny_hrib a zelva Velke Tiske steny
Došli jsme ke druhé pokladně, kde jsme navázali na okruh po zelené Malými Tiskými stěnami s 19 pojmenovanými skalními útvary a vrátili se zpět k pokladně.
 Male Tiske steny_v pozadi Velke Tiske steny Male Tiske steny Male Tiske steny Male Tiske steny
Odtud pokračujeme po zelené Velkými Tiskými stěnami zpět k místu, kde jsme prohlídku začali. Kupodivu tady není moc turistů. Zato je tady dost horolezců, horolezkyň a horolezčat, kteří se drápou po pískovcových stěnách. Trasa není nijak zvlášť náročná, zvládnou ji i malé děti. Obě prohlídkové trasy propojuje naučná stezka označená bílým čtvercem s úhlopříčným zeleným pruhem se sedmi informativními zastávkami.

mapa s popisem skalních útvarů v sekci zajímavosti a turistika / Tiské stěny - skály

Velke Tiske steny_sloni Velke Tiske steny Velke Tiske steny Velke Tiske steny
V 17 hodin se vracíme na hotel. Dali jsme si sprchu a uvařili čaj. Dopsal jsem deník a pak jsme si šli sednout dolů do restaurace na wifi a na večeři. Martin si dal filety pstruha duhového s máslovou omáčkou, zeleninovým tartarem a bylinkovo-bramborovým pyré za 199 Kč a dvě piva, jedno malé a jednou velké. Je zajímavé že pstruh byl úplně bez kostí, asi vykoštěný filet, což je super. Čerstvé pstruhy mají z blízkých sádek u Tří Louží v Hrobě-Křižanově. Já jsem si opravdu pošmáknul na špikované kančí kýtě na švestkové omáčce se zadělávanou kedlubnou (asi se smetanou a tymiánem) a domácími mandlovými kroketovými trojhránky za 265 Kč a dal jsem si k tomu 2 deci bílého Chardonnay za 52 Kč. Po večeři jsem si obejdnal espesso lungo za 39 Kč a vynikající a zajímavý tvarohový knedlíček plněný karamelovými jablky, sypaný perníkem, s omáčkou z bílé belgické čokolády za 95 Kč. Musím uznat, že jídlo tu mají opravdu výborné. Dávají si na tom záležet. Hotelová restaurace byla zařazena do Maurerova výběru Grand Restaurant v roce 2013 a 2014 (nezávislý průvodce po nejlepších a nejzajímavějších restauracích). Nakonec jsme si dali dvě hrušky (myšleno panáky) po 59 Kč. Usnul jsem jak špalek.