seznam článků
Všechny strany

Cestopis Indonésie 2009

21.6.2009 - Přesun z ČR do Anglie

V 11:55 odjíždíme vlakem z Ostravy do Brna, odkud letíme v 17:05 se společností Ryan Air, let č. FR8404 do Londýna. V Londýně přistáváme na letišti Stansted v 18:15. Tuto společnost jsme zvolili z toho důvodu, že ze stejného letiště létá linka do Malajsie. Na letišti máme spoustu času. Procházíme obchůdky a pak se trochu nudíme než začínají odbavovat let do Malajsie.

22.6.2009 - Přelet z Londýna do Kuala Lumpur

Jak už jsem psal v úvodu pro let do Malajského Kuala Lumpur jsme zvolili nízkonákladovou osvědčenou leteckou společnost Air Asia. K ceně zpáteční letenky (233 GBP) se připlácí za zavazdlo, dali jsme si 20 kg (20 GBP), kdo by se s více kily tahal a měli jsme objednané sedadlo (10 GBP) a jídlo (14 GBP). Během letu jsme dostali 2 hlavní jídla. Je možno si zvolit mezinárodní kuchyni nebo malajskou. Pokud si stravu neobjednáte předem, je možné si ji zakoupit i přímo v letadle. Z Londýna Stansted odlétáme v 01:25 - let č. D72009 směr Malajsie a Kuala Lumpur. Let trvá 13 hodin. Ale celkem to uteklo. Letadlo nebylo úplně plné a tudíž jsme oba měli 4 sedadla pro sebe a tak jsme se mohli natáhnout a většinu cesty jsem proležel. Privátní obrazovky tady nejsou,je možné si za poplatek cca 200 Kč na let zapůjčit přenosnou obrazovku,kde jsou filmy, hudba, hry aj.
V Kuala Lumpur na terminálu LCC (což je terminál pro nízkonákladové společnosti) přistáváme ve 21:25 malajského času. Je zde časový posun (GMT + 8 hod). Procházíme termo kontrolou, kde prostřednictvím termo kamer sledují zvýšenou teplotu a tudíž příznaky prasečí chřipky, pak bez problémů procházíme celní kontrolou. Pro vstup do Malajsie není pro Čechy potřebné vízum, pokud zde nejste déle než 90 dní. Do pasu jsme dostali razítko a opouštíme letiště. Z letiště jezdí několik dopravců do centra města. Zvolili jsme společnost SkyBus, se kterou jsme se přepravili na přestupní zastávku KL Sentral. Cesta jedním směrem stojí 9 RM, koupili jsme si hned i na další den na zpátek a ten stál 8 RM. Místní měnou je malajsisjký ringgit (RM) a v době naší návštěvy byl asi 5,70 Kč. Autobus jezdí v intervalech 15-30 minut a cesta trvá 1:15. Další možností je společnost Aerobus. Jede stejnou trasu a je o něco levnější, jedna cesta 8 RM a dvě cesty 14 RM. Stanice KL Sentral je jakousi hlavní přestupní stanicí. V KL městskou hromadnou dopravu zajišťuje 3 linkový metrový systém Light Rail Transit (LRT) a  jedná se v podstatě o linky STAR LRT, PUTRA LRT, dále KL Monorail a KTM Komuter (jakýsi vlak). Informace o dopravě, cenách jízdného uvádím zde. V automatu si za pomocí místních kupujeme lístky, protože to ze začátku bylo pro nás trochu zmatené. Za 1,30 RM jedeme na zastávku Masjid Jamek (nejnádhernější mešita v KL se nachází přímo u zastávky metra) linkou PUTRA LRT, kde přestupujeme na jinou linku (STAR LRT), musí se jít venkem přes ulici, taky nám museli poradit místní a pokračujeme 2 zastávky na stanici Sultan Ismail (1,20 RM), která je kousek od našeho ubytování. Malajsie má typicky tropické podnebí, horké a vlhké, které nás přivítalo hned když jsme opustili klimatizované zastávky metra. Ubytování máme rezervované a již zaplacené z domova v Hotelu Citrus Hotel. Byla to akční cena za dvojlůžkový pokoj se snídaní za cenu 143 RM. Byl to moderní hotel s venkovním bazénem, fitnes a hlavně byl téměř v centru města. Nejdříve měli na recepci nějaký problém, protože mi tvrdili, že nocleh není zaplacený. Naštěstí jsem měl všechna potvrzení vytištěná s sebou. Říkali mi, ať přijdu ráno na recepci to vyřešit s někým z vedení.  Ráno se to "vyřešilo". Šok nastal po návratu domů, kdy jsem na výpisu z účtu zjistil, že mi nocleh zaúčtovali znova. Začala zdlouhavá mailová korespondence s hotelem, zasílání výpisu z účtu a pod. Naštěstí byli velice ochotní a po měsící jsem se dočkal svých peněz, kdy mi je zaslali na účet. Celkem se mi oddechlo, protože by se nám ten akční nocleh pěkně prodražil.